szerda, március 06, 2013

Isten Öl és elevenít. De nem gyilkol.


A minap találkoztam egy olyan fotóval, ami egy pillanatra kíváncsivá tett, hogy ki rak fel ilyen képeket és milyen célból. Nos a témája az hogy Isten mennyire kegyetlen és hogy aki Őt  szolgálja az tulajdonképpen egy gyilkos Isten szolgál. Mondanom se kell, hamar rájöttem, hogy egy ateista oldalra keveredtem. Annyira nem lepődtem meg, utaltak már ilyen oldalakra, sőt a nagy ateista könyvet is elküldték nekem hónapokkal ezelőtt V Zoltán írását. Sajnos szerintem egyre több ilyen honlap és írás fog születni a vallásból  nem minden ok nélkül kiábrándult emberek révén. /én magam is kiábrándultam a vallásból több mint 25 éve, de nem az Istenhitből/  S bizony azt látom, hogy egyre több az élő hittől elfordult e jelenvaló világhoz ragaszkodó ember, mint Démás is, akit Pál említ meg. Nem jó dolog a hitben hajótörést szenvedni,de számukra van még csónak. De a hittől elfordulni még rosszabb, mert az ilyen, ex keresztények a legkeményebb Istent gyalázókkal karöltve engedik, hogy a világot egyre inkább átható és leuraló antikrisztusi szellem rongybábként rángassa őket.


Tehát ott tartunk hogy az ateisták előszeretettel hangoztatják hogy a biblia Istene kegyetlen és tömeggyilkos. Gondoltam megírom nekik, hogy nem kell annyira kiakadniuk Istenről meg van írva, hogy Ő öl! Öl és elevenít! De mivel nem tudom, hogy milyen a humorérzékük és a végén még azt gondolnák, igazuk van. Így nem írtam nekik. Viszont nekünk érdemes egy kicsit jobban körüljárni ezt a témát, akik helyesen akarjuk értelmezni az írásokat. 
A biblia kijelenti Istenről, hogy Ö Jó! S egy hívőnek minden esetben ebből kell kiindulnia. Isten JÓ! Nagy kegyelmű nagy irgalmú és jóakaratú! Akik megismerték Őt és őt követni szándékoznak ennél nem adhatják lejjebb. Isten jó! Ezt a tényt maga az Úr Jézus is egyértelműen kijelenti az igében. 
Az viszont egy másik tény hogy Isten nem az emberi érzelmek és az embert istenítő humanista gondolkozás szerint jó. Az ilyen gondolkozás szerint Isten mindenkit szeret és ebbéli szeretetében végül is senkit nem fog elítélni,sőt mindenkit a menybe fog fogadni, mert Ö annyira jó. Na ez a hamis evangéliumnak egy tipikus példája. Az Igazság ettől nagyon-nagyon távol van.  

 Nem gondolnám, hogy Isten, aki azt tanítja, hogy ne ölj! Aki száz százalékosan védelmébe veszi az ártatlan vért! Aki magáról úgy ad kijelentést, hogy Isten az Élők az Élet Istene! Az maga gyilkos lenne. Már a gondolat is abszurd. Akkor mégis hová tegyük azokat az igerészeket, amelyekre sokan értetlenségből de nem rozsszándékkal, de sokan támadó és gonosz rosszindulatból mutogatnak. Isten kiirtotta, Isten lesújtott rá, Isten megemésztette, vagy népét Izraelt használta büntető eszközként hogy elpusztítsa az embereket. Nos fontos megértenünk azt az igazságot, hogy Isten szent Isten! Minden esetben, amikor ezen igeverseket kiragadás nélkül tanulmányozzuk, világossá válik, hogy Isten azokat az embereket, csoportokat és népeket, akik gonoszságukban és Istentelenségükben és lázadásukban túllépték az Isteni irgalom határát. Teljesen jogosan megítélte, mert megtaposni és felborítani szándékoztak Isten Örök rendjét és igazságát. Isten ezen ítéleteinek lehetséges voltát mindig előre közölte az emberrel és intette kiérdemlésétől. 

De meg kell értenünk teljesen jogos a bűn és a lázadás megítélése Isten részéről. Akár a Fáraó akár a kánaáni népek akár sodoma és gomora de bármely más történetben is. Minden esetben kimutatható hogy a csapás az ítélet teljesen jogos és igazságos volt. „Távol legyen tőled, hogy ilyen dolgot cselekedjél, hogy megöld az igazat a gonosszal, és úgy járjon az igaz mint a gonosz: Távol legyen tőled! Avagy az egész föld bírája nem szolgáltatna-e igazságot?”
Természetesen figyelembe kell vennünk, hogy az Ó szövetség és az újszövetség között ebben a kérdésben is változás állt fel.  Na nem lett Isten kevésbé szent, hanem Jézus megváltói munkája miatt, ha mondhatni még hosszú tűrőbb lett irányunkba. Vegyük példának szodoma esetét. Ez az a történet amit talán a legtöbben ismernek. A bibliában a Mózes első könyvében találjuk a 18. és 19. fejezetekben.
Már első olvasatra is világosan kitűnik Isten irgalomra való készsége. De mivel Isten egyik tulajdonsága sincs egy másik tulajdonságának rovására, hanem egységben van minden a személyiségében. Ebben az esetben mivel nem volt még tíz igaz sem a városban és ez a romoltság további városokat is megfertőzött volna, ezért közbelépet. Igaz Isteni lényének nem a szeretete és irgalma nyilvánult meg mint előzőleg a bűn betetőződéséig folyamatosan. Hanem teljesen jogosan szentsége igazsága és haragja mutatkozott meg ítélet formájában az adott helyzetben. A kánaáni népek esetében azt előszeretettel hangsúlyozzák, hogy Isten felszámolta közösségeiket. De azt mindig elfelejtik hozzá tenni, hogy ezek a népek teljes mértékben azonosultak a bukott angyalokkal és a gonoszság szellemeivel. Embereket áldoztak, démonokat imádtak, és két lábbal tapostak mindenen, ami szent és igaz. "Isten nem ember hogy hazudjon, és nem ígér olyat, amit meg ne tenne." Ez igaz pozitív és negatív irányban is. Előre felhívta a figyelmünket, hogy a bűnt szentségéből kifolyólag megbünteti és előbb –utóbb de  felszámolja mind a látható mind a láthatatlan világban. Mivel nem az ember hozta létre a bűn realitását, hanem sátán mérge ként jutott be az emberi fajba, ezért Isten e méregtől szabadulni szándékozó embereknek kegyelmet ad a megváltó Jézus Krisztus személyén keresztül. De mindazokat az embereket, akik tudatosan a bűnt és a lázadást választva végső soron sátáni lázadáshoz csatlakoznak akár a történelemben akár az örökkévalóságban de, ítéletben fogja részesíteni. 
Ez szentségéből és bűngyűlöletéből fakad.   
Ma tart még a kegyelem napja és bátran javaslom mindenkinek érdemes megbékülni az Szent Istennel mert Ö JÓ! S számunkra is jót akar, már itt a földön is és az örökkévalóságban még inkább.

Megjegyzés: A Romai katolicizmust és más vallásokat érintő vallásháborúk vérengzések boszorkányégetések és más inkvizíciós gyakorlatok és kínzások még ha Isten nevében követték is el. Soha nem volt Isten akarata és ilyen gonoszságokra  soha nem kért se egyént se közösséget.  



Témához szorosan kapcsolódó írást találtam: Itt olvasható

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon igazad van, és örülök, hogy rátaláltam a blogodra!
Krisztamami

BL írta...

Köszönöm,megtisztelsz.

Unknown írta...

Helló, én vagyok az a pasi, aki a Nagy Ateista Könyvet írta...

Nem egészen értem a logikát e blogodban, bocs! Ugyanis azt írtad, te vagy 25 éve kiábrándultál a vallásból. Akkor most ezzel miként lehet összeegyeztetni, hogy mégis ezt írtad, aminek alapján úgy tűnik, mégiscsak megmaradtál hívőnek, ráadásul késztetést érzel az Ószövetségi népirtások védelmezésére?

Amúgy, azzal nekem nincs semmi bajom, ha valaki, akár Isten is, kiirt holmi „gonoszokat”. Teljesen oké, nem hiszek abban magam se, hogy mindenki megjavítható. Nekem azzal van a bajom, amikor teljes népekre fogják rá, hogy ott mindenki, érted MINDENKI gonosz! Meg azt se tudja bevenni a gyomrom, amikor még valahol a gyerekeket, a pólyásokat is megölik. (A nőkről már ne is beszéljünk, azok legalább felnőttek. Azokért végülis nem kár, hiszen csak nők, azaz nem is emberek, azokkal minden gonoszságot szabad művelni, ugyebár, megérdemlik, mert a legelső nő is olyan piszok némber volt, hogy megzabálta az Úr almáját...)

De ez még semmi. Mert azért már bocs, de az végképp nem megy le a gyomromon, hogy valahol amit a zsidók elfoglalnak, még az ÁLLATOKAT IS leöldösik! A barom ugyan mit tehet arról, hogy a gazdái miféle bálványokat imádnak?! Mi köze van NEKI ahhoz?! Tenni se tudna ellene, még ha akarna se, de nem is akar, mert semmit se akar, nincs esze ehhez, hiszen csak egy állat...

De figyu. Mondok én neked valamit. Ne is itt vitázzunk! Nincs értelme. Meghívlak a fórumomra, amit a http://violazoli.info oldalon érhetsz el. Akad ott pár hívő barátom is. Szeretném, ha nézeteidet ők is megismernék, meg én is szívesen eldumcsiznák ott veled. Meg fogsz lepődni, mert nézeteim a NAK megírása óta sok szempontból jelentősen megváltoztak, bár azt nem állítom, hogy egyetértenék az itt közreadott elemzéseddel!



BL írta...

Szia Zoltán!
Köszönöm hogy felém jártál. Megtisztelő a meghívásod,de nem tudom elfogadni sem időm se tisztem. Valamiképpen Isten munkájának falát építem ahogyan Nehémiás is tette. Nagyon sok dolgot amit megértettem tovább gondolkozásra késztet és így nem marad energiám embereket győzködni. Ráadás nem is szükséges mert ahogy szerintem bizonyára tudod is, Isten dolgait csak hit által lehet megérteni megfogni, ahhoz pedig megtört szív szükséges. Nos én más szívét nem ismerem az enyém viszont ilyen. Sajnos úgy néz ki hogy két ellentétes lovon ülünk melyek nem egy irányba tartanak,és valószínűleg már egyikünk sem fogja megrántani a gyeplőt hogy lefékezze a lovát, mert döntöttünk és elköteleződtünk. Ha mégis értelmét látnád egy nem online beszélgetésnek én nyitott vagyok. Pesten élek, elérhető vagyok elég gyakran.

Unknown írta...

Köszönöm, hogy válaszoltál nekem. De nekem az a véleményem, hogy Isten dolgainak megértéséhez nem „megtört” szív kell, még csak nem is „alázatos” szív, hanem egyszerűen 2 dolog: 1. Jóra törekvés, és 2. tudásvágy, ami az Igazság szorgalmas kutatását jelenti.

Mert tudod, a Mindenható nem féltékeny a tudására, s így aki kérdez, annak válaszol. A baj az, hogy a legtöbben lusták kérdezni, s ha mégis kérdeznek, nem a szívükre hallgatnak, hanem a kapott válaszokat összekeverik a vágyaikkal.

És igen, szívesen dumcsiznék veled, csak ez nem kivitelezhető offline, mert tudod, mostanában elválaszt bennünket egymástól úgy néhány ezer kilométer...

Emiatt lenne jó, ha tiszteletedet tennéd a fórumomon. Talán a „megtört” szíved is rendbejönne, bár nem tudom mit értesz ezalatt. Ezt nem gúnyból írom, velem is történtek már mindenféle nagyon kellemetlen események az életem során, szerencsére azonban arra is rájöttem így vénségemre, hogy csodák is történtek velem, csak akkoriban túl idióta voltam ahhoz, hogy rádöbbenjek, hogy az biza csoda volt. Most már némileg több eszem van, bár a tökéletességtől még mindig távol vagyok. Na de ilyesmiről már ne is haragudj, de nem fogok egy nyilvános blogon cseverészni, mert minden témának meg kell adni a maga módját, mert hát ugye az oltáriszentséget se illik egy istállóban bemutatni, meg ilyesmi.

De ha nem, hát nem, neked is szabad akaratod van.

Unknown írta...

Ja, utóiratként: talán érdekel téged, hogy a blogodra úgy akadtam rá, hogy a fórumom egyik hívő vendége (akit különben nagyon tisztelek és szeretek) írta be a linkedet a fórumomra.

BL írta...

Szia Zoltán!
Sajnálom hogy egy személyes beszélgetés egyenlőre kivitelezhetetlen. A szívem teljesen rendben van nem azt írtam hogy beteg hanem megtört. Amely állapot igen szükséges ha az ember Istennel akar kapcsolatban lenni. /Nem feltételeztem hogy gúny lenne bármelyik mondatodban is./
Örülök hogy vannak hívők a fórumodon, mert én valóban nem tudok időt szakítani az így is temérdek elfoglaltságom mellett.. A tökéletesség az még az én életemben is munkálás alatt van. :)
Tartalmas szép őszt kívánok számodra.
Üdvözlettel :Biblias

Turi Tamás írta...

Jó. Akkor azt miért kellett megölni, aki szombaton fát szedett? Hogy ne már mindig csak a tömeggyilkosságot vegyük szemügyre. Vagy Lót feleségét, akinek a bűne mindössze annyi volt, hogy természetes emberi kíváncsiságból visszanézett.

Az emberi ítélkezésben réges-rég kiderült, hogy a büntetésnek arányosnak kell lennie az elkövetett bűncselekménnyel, különben nem lesz visszatartó ereje és nem adja meg a lehetőséget az alkalmi bűnelkövetőnek, hogy valaha is visszailleszkedjen a társadalomba.

Ezt egy mindentudó isten nem tudja?

BL írta...

Köszöntelek Turi Tamás! Rögtön az elején gratulálok a videó csatornádhoz. Még múlt évben találkoztam vele elsőnek. Örülök hogy benéztél, és hogy kérdésed is van. Valóban érdemes az egyéni esetekkel is foglalkozni, mint mindennel ami a bibliában szerepel. Bizonyára magad is találkoztál már (mert én igen)más első olvasatra kiakasztó, vérlázító történettel a biblia lapjain, azon kívül is, amit megemlítettél. Nekem a kutatásaimban az segített ami a te záró sorod: Ezt(legyen bármi) a mindentudó Isten ne tudná? Ezért én mindig úgy álltam és állok a nehezen érthető vagy kiakasztó részek vizsgálatához, hogy abból indulok ki én értek félre valamit, vagy nem veszek figyelembe más valami fontos igazságot a bibliából. Az a tapasztalatom ugyanis hogy szinte mindig ez a helyzet. Pl Lót feleségénél, konkrétan volt figyelmeztetés, egyértelműen megvan említve, hogy Isten irgalommal van feléjük, de sajnos Lót felesége mindenestől azonosult szívében a várossal nyilván ezért is tekintett hátra, és ezzel egyértelművé tette hogy az fontosabb számára mint az Isteni kegyelem. Isten felkínálta az irgalmat, mint ahogy most is teszi, de tudjuk sokan még meghallgatni se akarják, nemhogy helyesen reagálni rá.